Administratief gemak

Achmea Pensioenservices administreert het pensioen voor ons APF. Daarmee kunt u rekenen op een digitale, efficiënte en transparante dienstverlening.

Professioneel

Wij gebruiken de jarenlange ervaring van Achmea Pensioenservices voor onze pensioenadministratie. Achmea Pensioenservices helpt ruim 400.000 deelnemers van 27 pensioenfondsen dagelijks met pensioen. De jarenlange ervaring die zij hebben combineren wij met een digitaal administratieplatform met ISAE type II verklaringen. U kunt daarom rekenen op kwaliteit bij uw administratie. Naast de soepele administratie profiteert u ook van de kennis die de ervaren medewerkers van Achmea Pensioenservices aan ons APF toevoegen.

Overzichtelijk

Wij voeren één administratie voor verschillende pensioenregelingen die u mogelijk heeft. Voor zowel pensioenfondsen als werkgevers én voor zowel uitkerings- als premieovereenkomsten. Daarmee maken wij uw administratie een stuk compacter en dus overzichtelijker.

Betrouwbaar

Betrouwbaarheid is zeker bij administratie belangrijk. U wilt veranderingen snel en foutloos kunnen verwerken. U wilt op ieder moment en overal volledig inzicht hebben in de pensioenregeling of het pensioen. En u wilt kunnen rekenen op correcte uitkeringen. Daar kunt u bij ons van op aan.

Eigen online omgeving werkgevers

Als werkgever krijgt u een eigen online omgeving: Pensioen Online. Hier krijgt u inzicht in de pensioenregeling die u heeft afgesloten voor uw deelnemers. U ziet bijvoorbeeld welke pensioenmodules actief zijn en welke deelnemers de regeling gebruiken. U kunt hier ook zien hoe de financiën ervoor staan. En welke veranderingen zijn of worden doorgevoerd.

We koppelen uw administratie aan die van ons

Wij kunnen onze pensioenadministratie direct koppelen aan uw salaris- of personeelsadministratie. Veranderingen komen dan automatisch bij ons binnen. U hoeft hiervoor niets te doen. Denk aan: in- en uitdiensttredingen, veranderingen in salaris of als mensen meer of minder uren gaan werken.

Koppeling Benefits Plaza

Gebruikt u het online arbeidsvoorwaardenportaal www.benefitsplaza.nl al? Dan hoeft u niet over te stappen op een ander systeem. Ook hoeft u veranderingen in Benefits Plaza dan niet apart door te geven. Deze komen automatisch in onze administratie terecht. Dit geldt ook voor veranderingen die u doorvoert in de salarisverwerkers die zijn aangesloten bij Benefits Plaza. Zoals ADP, AFAS en Exact.

Koppeling andere gegevens

Onze administratie is ook gekoppeld aan de Basisregistratie Persoonsgegevens voor deelnemers, partners, ex-partners, wezen en gepensioneerden die in Nederland wonen. De volgende veranderingen komen automatisch bij ons binnen, u hoeft hiervoor niets te doen:

  • Nieuw adres van de deelnemer
  • Nieuwe partner (bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap)
  • Scheiding of einde geregistreerd partnerschap
  • Geboorte van een kind van de deelnemer
  • Overlijden van de deelnemer, partner of kind
  • Verandering van naam of geslacht

Goed om te weten: de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) heette eerst de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).